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terça-feira, abril 16, 2013

Vagas Executivas - 16.04.13

1.

Gerente Regional de Vendas - Nordeste


Vaga Gerente Regional de Vendas - Nordeste
Empresa de PVC reconhecida nacionalmente busca profissional para atuar na base Recife (PE) como Gerente Regional de Vendas, com formação superior em administração de empresas, marketing ou engenharia, experiência mínima de três anos, preferencialmente no segmento de materiais de construção, inglês (será considerado um diferencial). Reportando-se ao Gerente Nacional, suas principais responsabilidades são: alcançar metas comerciais estipuladas no planejamento estratégico; desenvolver os Representantes Comerciais e Vendedores na execução dos seus trabalhos; controlar indicadores de performance, realizando ajustes no decorrer dos trabalhos e analisar as informações internas e externas, tomando as decisões necessárias. Remuneração mensal de até R$10.000,00 (fixo + variável), ticket alimentação, plano de saúde e bonificação anual, dependendo de resultados. Enviar CV para faleconosco2013@gmail.com com o assunto Gerente Regional de Vendas - Nordeste
2.

Diretor Geral - Nordeste


Diretor Geral - Nordeste
Distribuidora líder do segmento premium de lubrificantes do Nordeste, busca um Diretor Geral para para atuar na base Recife (PE), com MBA ou Pós Graduação em negócios e formação superior em administração de empresas, marketing ou engenharia. Experiência mínima de 03 anos na função, inglês (será considerado um diferencial). Reportando-se ao Conselho da Empresa, suas principais responsabilidades são: administrar as atribuições funcionais das áreas de Vendas, Marketing, Logística, RH, Administrativa Financeira e Contábil, coordenando o trabalho dos gerentes, de forma a alcançar os objetivos organizacionais. Remuneração mensal de R$10.000,00 fixo mais variável de até R$6.000,00, ajuda na alimentação, plano de saúde e bonificação anual de até 03 salários, dependendo de resultados. Enviar CV para selecao.curriculos2013@hotmail.com com o assunto Diretor Geral - Nordeste
3.

Gerente de Teste e Qualidade


Nossa cliente empresa do setor de telecomunicação busca profissional para atuar como: Gerente de Teste e Qualidade
Escopo do cargo: Gestão da área de teste/ qualidade de software sendo responsável direto pela coordenação de projetos, contratos e orçamentos. Análise de problemas e situações complexas relacionados á área. Gestão, treinamento e desenvolvimento de pessoas.Requisitos obrigatórios:Ensino superior em ciências da computação ou engenharia da computação. Pós graduação em gerenciamento de TI ou qualidade de software. Mínimo 8 anos de experiência na área de teste e qualidade de software. Mínimo de 3 anos de experiência em gestão de pessoas.Conhecimento de arquitetura e desenvolvimento de sistemas. Aos interessados solicitamos que encaminhe o cv para o e-mail process@catenon.com , necessário mencionar a sigla HCF 344
4.

SP - Sales Operations Manager


SP - Sales Operations Manager - Experiência no gerenciamento operacional de vendas, treinamento da força de vendas, relatórios gerenciais de vendas para a matriz - Imprescindível INGLÊS FLUENTE
Multinacional Americana no segmento de cartões.
Currículos para: vagas@integru.com.br (colocando no assunto Sales Operations Manager)
Local de Trabalho: Zona Sul
5.

Gerência de Canais de Vendas


Nossa cliente empresa líder mundial em motorização e automatização busca profissional para atuar como:Gerente de Vendas e Marketing(Garça/ São Paulo)
Escopo do cargo: Gerência de canais de vendas, planejamento de produtos e execução de todo o ciclo de vida do produto; desenvolve a inteligência de marketing Requisitos obrigatórios:Superior em Engenharia /Administração/Marketing ; Vivência na área de distribuição; Experiência de 10 anos no setor industrial; Experiência em gestão de produtos, conhecimento e desenvolvimento da marca;Pensamento estratégico global, iniciativa,;Excelente comunicação e relacionamento interpessoal;Inglês fluente; Aos interessados solicitamos que encaminhe o cv para o e-mail process@catenon.com , necessário mencionar a sigla HAN777
6.

DIRETOR DE PLANEJAMENTO FINANCEIRO. DIADEMA/SP


Multinacional, em fase de expansão no Brasil, seleciona DIRETOR DE PLANEJAMENTO FINANCEIRO. DIADEMA/SP. Interessados enviar currículo para controladoria@athelas.com.br
Atividades:
• Desenvolver e orientar o estabelecimento dos princípios, práticas e métodos contábeis e elaborar programa de estabelecimento de controles internos.
• Programar as metas de planejamento financeiro a curto, médio e longo prazo, analisando e controlando os sistemas financeiros das operações.
• Analisar resultados operacionais quanto à sua influência nos aspectos financeiros, através de relatórios gerenciais com a análise de resultados.
• Fixar política de gestão dos recursos financeiros para assegurar o cumprimentos dos objetivos e metas estabelecidas para a empresa.
• Representar a empresa nas agências de financiamento, agências governamentais e o público em geral.
• Gerenciar os serviços da área de contabilidade geral da empresa, bem como os relacionados ao planejamento do sistema de registros e operações.

Formação/ Idioma
• Superior completo em Administração, Ciências Econômicas ou Ciências Contábeis
• Desejável Pós Graduação em áreas afins
• Imprescindível: inglês fluente.
7.1.

Gerente Financeiro


Gerente Financeiro
Empresa multinacional Americana situada em Diadema SP.
Será responsável pela gestão das áreas de Contabilidade (Fiscal e Financeira), Planejamento Financeiro, Tesouraria e sistema integrado SAP .
Terá o suporte de uma equipe técnica e reporte ao Gerente Regional América Latina.
Superior completo de preferência em Contabilidade. Pós Graduação ou MBA. Inglês fluente.
Candidatos interessados favor enviar cv para cpb_bordin@terra.com.br
8.

Manufacturing Controller - Crop Protection


Manufacturing Controller - Crop Protection
Our client is a large agribusiness multinational company.

Manufacturing Controller - Crop Protection

Resumés should be sent to: http://www.vagas.com.br/v692706

Responsibilities:

Lead manufacturing cost management team (focused in Manufacturing and Logistics) and develop the finance Team with a clear succession plan for each role.
Assure management (control and optimization) of production cost.
Support Crop Protection Manufacturing leadership initiative (Local and Global).
Support Corporate teams: FP&A , Treasury, Controllership, Tax, Commercial.
Develop and maintain reports with critical business drivers/KPIS on monthly basis.
Play a leading role in evaluating and implementing changes to improve processes within the organization.
Co-manage the day-to-day operations of the company and make recommendations and decisions that affect the company's profitability.
Ensure compliance to Company's financial policies and disseminate policy information to the rest of the company.
Provide assistance to the internal clients for all finance-related needs that come across.
Provide support for the South America Leadership Team requirements related to cost information, scenarios and trends analysis, updating as needed to business changes.
Assure cost optimization working directly and building multifunctional groups.

Experience requested:

Candidates worked with manufacturing costs (USD 500 million businesses). Agricultural business know-how preferred.
Cost Accounting and Cost Management experience.
KPIS , dashboard , metrics definition and evaluation.
Worked in a Matrix structure, interacting with top management (C Level).
Perform or review variance analysis of monthly financial results including balance sheet, income statement, product margin and cost.

Academic background:

Bachelors degree in Accounting, Finance, Business or similar.
Post Graduation / Finance Specialization
MBA Desirable

Languages: candidates must be fluent in English and Portuguese.
9.

CONTROLLER (SÃO PAULO-SP)


CONTROLLER (SÃO PAULO-SP)
A People Consulting está buscando profissional com sólida experiência em atividades relativas a planejamento estratégico, tático e operacional, elaboração de plano orçamentário anual (budget) e desenvolvimento de forecast mensal, planejamento tributário, financeiro e logístico, além de conhecimento em rotinas fiscais e tributárias. Sólidos conhecimentos em finanças - análise de resultados econômicos (custos fixo e variáveis, margem bruta, operacional, EBITDA, lucro líquido), além de conhecimento em implantação de sistemas ERP´s e modelagem para Valuation de negócios e empresas complementam o perfil. Formação superior completa em Administração de Empresas, Ciências Contábeis, Economia ou afins.
Para atuação em cliente, contratação CLT, com remuneração e benefícios compatíveis ao mercado.
Interessados, enviar cv mencionando pretensão salarial aos cuidados de Rita Mellone: rmellone@peopleconsulting.com.br
10.

GERENTE DE IT


Multinacional Alemã, abre oportunidades e busca profissionais para compor seu time.
Gerente de T.I., perfil arrojado com forte experiência em suporte e infra.
Havendo interesse em mais informações, encaminhar seu CV para mpconsultoriaecoaching@gmail.com com pretensão salarial
11.

GERENTE DE TESOURARIA – Zona Sul SP


Para empresa multinacional de grande porte do segmento de serviços

• Superior completo em Administração, Economia, Matemática ou afins;
• Pós-Graduação desejável na área de finanças corporativas ou similar;
• Experiência em contas a pagar, contas a receber, cash flow, auditoria, crédito e cobrança, tesouraria, investimentos, etc ;
• Contato com bancos;
• Gestão de equipes.

Interessados deverão enviar CV com faixa salarial atual para helena@triorh.com.br mencionar o CÓDIGO: GT$ JHe 04/13 no campo assunto.
12.1.

HUMAN RESOURCES MANAGER


HUMAN RESOURCES MANAGER

Résumés should be sent to http://www.vagas.com.br/v721033

Our Client is a multinational from the industrial sector expanding its operations in Brazil through acquisitions.
Now in the post-M&A phase, (re)defining structures and integrating businesses, the company needs to hire a Human Resources Manager capable of giving support to the business and accountable to define, approve, implement new procedures and processes, while making sure that legal aspects are well taken care of.

The Human Resources Manager will work directly with the Country Manager and his/her initial challenges will be:
(a) to quickly understand the companies' operations from a human resources stand point, propose and approve a plan to create a common culture of collaboration within the organization and implement it.
(b) Integrate all HR policies, observing the acquirer's standards as well as Brazilian legal aspects.

Meanwhile, the Human Resources Manager will be responsible for the day-to-day activities comprising all the subsystems within the area: Organizational Development, Resource Planning (manage headcount), Recruiting and Selecting; Exit Interviews; Remuneration, payroll and benefits; labor relations; union relations. Define and manage the area's budget. Manage relations with third-parties.

Experience, competencies and skills necessary to succeed in this role:

This professional is a Manager and already leads all the sub-systems within the HR area in a reputable company.
He/she has experienced an integration process at least once.
The ideal candidate has experience in:
- leading negotiations with unions and managing labor relations.
- Managing payroll, compensation and benefits.
- Working at multinationals with matrix management model.
- Defining and implementing human resources processes and policies aligned with the headquarter.

He/she has a Bachelor degree in Business Administration, Economics, Psychology, Sociology, or other relevant discipline. MBA or similar desirable.

Besides Portuguese, the candidate is fluent in English.

Behavioral competencies:

- Works very well independently, without supervision.
- Capable of generating trust and followership.
- Capable of communicating well and building productive relationships within the company. Able to share information, respect individuals.
- Someone able and willing to understand business challenges and to contribute by proposing and implementing solutions.
13.

AGRIBUSINESS MANAGER BRAZIL


AGRIBUSINESS MANAGER BRAZIL
Our client, a company world leader in providing value-added products serving agricultural and food markets in countries worldwide is searching an Agribusiness Manager Brazil.

• Experience in leading sales in the crop production field
• Previous work in agronomic or plant science industries
• Bachelor's degree in Business, Science, Marketing or related field
• Brand Expansion through various channels of distribution
• Build and develop the distribution infrastructure
• Hire, train, and develop a sales staff throughout the territory.
• Prepare and present annual Elemental plans for achievement.
• Develop and execute strategic and tactical sales plans, define methodologies, CRM information utilization and account objectives.
• Identify new markets in order to expand the brand, the distributors, and the employees who service the markets
• Strategic, focused interaction with the other Sales Leaders and the VP/President in order to efficiently and effectively execute the overall strategy for the company and the Region.
• Has participated in culture change with demonstrated strengths in communicating and leading change.
• Fluent English

Acesse http://www.vagas.com.br/PagVagaDirSS.asp?v=720475&pp=https%3A//www.vagas.com.br/GoHome.asp%3Fv%3D720475%26goback%3D%252Egna_1312007%252Egde_1312007_member_231519294%26fnthr%3Dhttp%253A//www.linkedin.com/groupItem%253Fview%253D%2526gid%253D1312007%2526type%253Dmember%2526item%253D231519294%2526qid%253D8f133485-65f9-4b3a-bc40-7c9c5e3c99f1%2526goback%253D%25252Egna_1312007%26j%3Dt%26sslon%3D1
14.

GERENTE DESENVOLVIMENTO DE CANAL


Vaga em Cajamar - SP: GERENTE DESENVOLVIMENTO DE CANAL
Multinacional contrata profissional para posição de Gerente de Desenvolvimento de Canal em Cajamar:

Principais Responsabilidades:
- Assegurar MIX de produtos de acordo com canal de distribuição
- Controlar Budget despesas por canal / cliente e produto
- Garantir precificação correta vs concorrência e canal de distribuição
- Controlar a performance de cada lançamento no mercado.
- Analisar e incrementar a distribuição e visibilidade no canal de distribuição
- Implementar estratégica de comunicação de Marketing e traduzir para linguagem de vendas

REQUISITOS NECESSÁRIOS:
- Ensino Superior Completo;
- Conhecimentos em informática (usuário), foco Excel;
- Experiência anterior na posição ou similar;
- Inglês Avançado.

Enviar currículo para Aline, com pretensão salarial e colocando no Assunto: GER. CANAL. , para o seguinte e-mail: aline.parra@protonconsultoria.com.br
15.1.

Marketing Manager


Marketing Manager
Our client is a world leader in the manufacture, distribution and service of electronic test tools, biomedical equipment and networking solutions.

Resumés Should be sent to http://www.vagas.com.br/v699462

Marketing Manager

Responsibilities:

Participate and contribute to the strategic planning of the company bringing in relevant marketing inputs. (Will take part of this process in 2013);
Elaborate the marketing plan, analyzing, adjusting and approving the area's budget (start in September/October).(Will lead this process in 2013);
Guarantee that the marketing plan is implemented accordingly;
Budget management;
Work closely and in partnership with the Managing Director and the Sales area to deliver results on time;
Think a solution to improve sales leads generation, present and approve it, implement actions and measure results;
Plan, approve and implement: events, promotions and campaigns; web marketing plan; communication plan;
Present Products Solving Reports monthly, addressing solutions to improve results of product lines below performance;
Participate in the monthly forecast review (reviewing actions developed with the sales area, its cost and results);
Advance with the strategy for the MPP (medium price product), now an experimental line in the retail channel.

Experience and knowledge requested:

Candidates developed their careers in marketing functions, being the last 3 years in a leadership role in the area, in the industrial (B2B) sector;
Flexible to deal with subjects at different levels, becoming hands-on whenever his/her personal action is requested/needed. A doer who gets involved in the operation;
Maturity to work with constant changes;
Initiative. Gets involved and is accountable.

Academic background:

Bachelor degree in Engineering or Business Administration or Marketing; Marketing major is mandatory.

Languages: Fluency in Portuguese and English mandatory.
16.1.

Senior Product Manager


Senior Product Manager
Our client is a distributor of major brands related to laboratory analysis with its core business in the following segments: Water/waste water, Food & Beverage, Chemical and Pharmacy, Universities, Oil & Gas.

Résumés should be sent to : http://www.vagas.com.br/v690452

Senior Product Manager

Responsibilities:

Managing the entire product lines life cycle from strategic planning to tactical activities, including business unit policy deployment, definition of TTI ́s (Targets to Improve) and KPI ́s (Key Performance Indicators).
Analyses product lines revenues, contribution margins, profitability,inventory turns, and converts analysis into key takeaways and actions in order to guarantee the achievement of company's goals.
Specifying market requirements for current and future products by conducting market research supported by on-going visits to customers and non-customers.
Driving a solution set across development teams through market requirements, product contract, and positioning.
Analyzing potential partner relationships for the product.
Negotiating all commercial aspects with suppliers, in order to balance their expectations with company ́s needs and objectives.
Managing pricing of the product portfolio to achieve desired market and profitability objectives.
Developing and Implementation of commercial and technical product trainings for our sales force.
Developing talent within the team with clear successors delivering feed-back and development plans in place for the entire team.

Experience requested:

Solid experience with product management of laboratory analysis consumables for Water/waste water, Food & Beverage, Chemical and Pharmacy, Universities, Oil & Gas markets. Preferable professional background in multinational companies.
Up to date with marketing management tools, products line and market trends.
Strong experience with people management.
Price formation.

Academic background:

Bachelor's degree preferably (but not mandatory) in technical field (chemistry, chemical engineering, pharmacy, biomedicine, biology, etc.); MBA preferred.

Languages: Fluency in English (all skills).

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