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quarta-feira, março 27, 2013

Vagas Executivas 26/03/13

1.

GERENTE DE MANUTENÇÃO - RJ



Multinacional alemã contrata GERENTE DE MANUTENÇÃO - RJ

Superior completo em Engenharia
Conhecimento e experiência em manutenção preventiva e corretiva (predial, elétrica, hidráulica, refrigeração) e veículo pesado;
Experiência em liderança de equipe operacional;
Capacidade de identificar/solucionar problemas;
Habilidade para administrar funções e cronogramas ajustados.

Interessados encaminhar CV para: gabriela.pereira@adecco.com
2.1.

Gerente de Vendas



Empresa multinacional contrata: Gerente de Vendas
Responsabilidade pela Gestão de Vendas de Business Unit de Equipamentos para o Segmento Alimentício.
Sólida experiência na Gestão de Vendas de Equipamentos para o Segmento Alimentício, será um diferencial exp. com Transporte Pneumático. Carteira de cliente ativa. Participação na elaboração de Business Plan, Budget Forecast.
Desejável formação em Engenharia de Alimentos, Química.
Enviar currículo com pretensão salarial para: consultoria@higas.com.br
3.

GERENTE DE PLANEJAMENTO DE MATERIAIS – REGIÃO ALPHAVILLE



GERENTE DE PLANEJAMENTO DE MATERIAIS – REGIÃO ALPHAVILLE Para empresa nacional de grande porte do segmento de Serviços
• Superior completo em Administração, Suprimentos, Engenharia ou afins;
• Experiência em planejamento de demanda/vendas ;
• Experiência em planejamento de demanda para empresas de TI (peças de equipamentos de informática);
• Grande experiência no desenvolvimento e análise de forecast, no que se refere a valores e volumes de materiais;
• Forte capacidade analítica e habilidade com números.

Interessados deverão enviar o CV com faixa salarial atual para fernanda@triorh.com.br com o Código: GTEPLMT FN 03/13 no campo assunto.
4.

Gerente de Operação de Mina



Vaga: Gerente de Operação de Mina Local de trabalho: Minas Gerais Enviar CV para: recrutamentocsnexecutivos@csn.com.br
5.1.

GERENTE INDUSTRIAL



Indústria multinacional de grande porte, contrata GERENTE INDUSTRIAL - região CO.

GERENTE INDUSTRIAL (v675814)

Código da vaga:v675814
Nível hierárquico:Gerência
Local:Goias / BR
Quantidade de vagas:1
Data de expiração:26 de Abril de 2013
- Indústria multinacional de grande porte, na região Centro Oeste do Brasil, contrata Gerente Industrial;
- responsável por uma das unidades fabris da empresa, com aproximadamente 250 colaboradores
- Equipe de Gerentes abaixo (Produção, Manutenção, Logística, etc)
- Reporte ao Diretor Industrial
- total disponibilidade de mudança para região CO.
- Pacote benefícios completos + Bônus

Acesse http://pessoas.vagas.com.br/vagas/v675814
6.

Diretoria de RH


Diretoria de RH (v709869)

Código da vaga:v709869
Nível hierárquico:Diretoria
Local:São Paulo / BR
Quantidade de vagas:1
Data de expiração:21 de Maio de 2013
- Para Multinacional;
- Responderá por Brasil e América Latina, com reporte ao Presidente da América Latina;
- Gestão de todos os subsistemas de RH, com foco em treinamento e desenvolvimento;
- Capacidade de avaliar criticamente as estratégias de curto e longo prazo, conduzindo mudanças necessárias para o negócio e dentro de Recursos Humanos;
- Elaboração de plano de retenção para média e alta gerência;
- Implementação de programa de sucessão interna;
- Desenvolvimento de sistema de avaliações periódicas dos colaboradores;
- Manutenção da política de remuneração;
- Destacada capacidade de entrega;
- Vivência em SAP;
- Liderança, diplomacia e poder de persuasão;
- Formação superior preferencialmente em Direito, Psicologia, Administração - pós em Gestão de RH;
- Certificação ou experiência em coaching será um diferencial;
- Inglês e espanhol fluentes;
- Local de trabalho: São Paulo.

Acesse http://pessoas.vagas.com.br/vagas/v709869
7.1.

SUPERINTENDENTE ADMINISTRATIVO - SP



A Marconddeli & Rojas assessora empresa nacional de grande porte segmento de serviços

Superintendente Administrativo (v706991)

Código da vaga:v706991
Nível hierárquico:Diretoria
Local:São Paulo / SP / BR
Quantidade de vagas:1
Data de expiração:19 de Abril de 2013
SUPERINTENDENTE ADMINISTRATIVO - SP

Reporte ao presidente do Conselho. Terá sob sua gestão todas as atividades e processos relacionados a todos os subsistemas de Recursos Humanos, Suprimento interno de várias unidades,Contratos de terceiros, Recepção de grande porte e área de Facilities.
Responsável pelo acompanhamento do budget e headcount ( real x orçado) e pela implementação dos processos e métodos administrativos em geral para controle, segurança e aumento da eficácia na produtividade.
Desejável:
Superior Completo e especialização em áreas afins
Forte experiência no segmento de serviços
Facilidade no relacionamento interpessoal, perfil de liderança na execução de projetos e processos, visão sistêmica e estratégica, flexibilidade e maturidade para lidar com situações de conflito.

Acesse http://pessoas.vagas.com.br/vagas/v706991
8.

Deployment Operations Director (Diretor de Operações) – Brasi



GDC Digital Cinema Network ("GDC DCN") is a subsidiary of GDC Technology ("GDC Tech"), one of the world's leading global solution providers for digital cinema, media delivery and display markets. GDC Tech is currently the largest supplier of digital cinema servers throughout Asia and the second largest provider of digital cinema servers worldwide, serving its customers through offices in the US, Spain, Hong Kong, Japan, Singapore and China. Both GDC DCN and GDC Tech are portfolio companies of The Carlyle Group. The cinema exhibition industry is undergoing a shift from 35mm to digital projection technology, which will impact not only the way movies are shown in theaters but the underlying business model of traditional film exhibition. To further this conversion, GDC has signed Virtual Print Fee ("VPF") agreements with Hollywood studios whereby distributors of motion pictures will be paying off the costs, via small incremental payments over a number of years, of digital projection systems installed at movie theaters throughout Asia, USA, Central and South America.

Deployment Operations Director (Diretor de Operações) – Brasil (v692955)

Código da vaga:v692955
Nível hierárquico:Gerência
Local:São Paulo / BR
Quantidade de vagas:1
Data de expiração:25 de Abril de 2013

Start and grow GDC's VPF Operations Department in Brazil.

Primary Job Functions

Exhibitor Agreements (30% of time): Provide sales and negotiation support to GDC's internal sales personnel and external sales partners in closing Exhibitor VPF agreements.
Deployment Management (30% of time): Work with and monitor third party maintenance, installation, and Network Operation Center (NOC) providers and field service technicians to ensure compliance with all obligations laid out in both Exhibitor VPF Agreements and Distributor VPF Agreements.
Reporting (15% of time): Create and Distribute weekly, monthly and quarterly reports outlining the status of installations, maintenance, and cost recoupment of digital projection systems.
Invoicing (15% of time): Coordinate the monthly invoicing process with the Accounting department to insure payment of VPFs by distributors.
Customer Service (10% of time): Manage customer service requests from exhibitors in regards to reporting requirements, credit notes, payments, and general VPF questions.
This position will be the main point contact for distributors and exhibitors concerning on-going deployment operations.

General Knowledge, Skills, and Abilities

• Self starter with entrepreneurial drive (i.e. highly motivated).
• Ability to learn quickly with minimal instruction.
• High level communication, organization and management skills.
• Outwardly organized with strong attention to detail.
• English (reading, writing and speaking) and Portuguese (leitura, escrita e conversação).

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9.1.

Diretor de Operações



Empresa de grande porte no segmento de Mineração contrata:

Diretor de Operações (v695762)

Código da vaga:v695762
Nível hierárquico:Diretoria
Local:Cuiabá / MT / BR
Quantidade de vagas:1
Data de expiração:30 de Março de 2013
Atividades:

Desenvolver a estratégia no campo de operações de produção (mina e beneficiamento de calcário e co-relacionados); gestão de pessoas, planejamento e gestão de resultados, entre outros.

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10.

Diretor Administrativo - Redes de Lojas


Nosso cliente é um grande Grupo Varejista, com Redes/Marcas de Lojas reconhecidas e em momento de reestruturação e expansão.

Diretor Administrativo - Redes de Lojas (v710424)

Código da vaga:v710424
Nível hierárquico:Diretoria
Local:São Paulo / SP / BR
Quantidade de vagas:1
Data de expiração:24 de Abril de 2013

Descrição das Atividades:
Responsável pela direção das Equipes e Processos envolvidos nas áreas de Back Office das redes de lojas: Serviços Gerais, Logística, Assistência Técnica, TI, Engenharia e Manutenção de lojas.

Pré-Requisitos:
Vivência no gerenciamento Administrativo, áreas de Back Office, em Grandes Redes Varejistas (muitas lojas)
Formação superior e especialização em Administração, Finanças, Engenharia e ou Logística
Inglês fluente será diferencial
Remuneração:
Pacote Atrativo

Seu currículo será analisado por Carlos Carmona

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11.

Contracts Manager Latin America



Johnson Controls is a global diversified technology and industrial leader serving customers in more than 150 countries.

Contracts Manager Latin America (v702078)

Código da vaga:v702078
Nível hierárquico:Gerência
Local:São Paulo / SP / BR
Quantidade de vagas:1
Data de expiração:11 de Abril de 2013
RESPONSIBILITY LEVEL:
Directs and controls activities related to deployment and training on initiating, tracking and monitoring contract changes, deliverables, correspondence and risks, and maintaining associated documentation. The Contracts Manager will use standardized processes and tools to blend contract compliance with commercial know-how and practicality and focus on contract compliance and risk mitigation, protecting and enhancing margins. Supports the contracts process across the business life-cycle, from pre-bid through post-award contract management and close-out. Works with the company's business managers to meet and negotiate external customers, subcontractors, and vendors concerning a diverse set of complex commercial relationships in order to achieve acceptable and cost effective results for the company.

PRINCIPAL DUTIES:
1. Responds to complex inquiries regarding contract obligations and revisions.
2. Identifies risks and issues, suggests alternatives that lead to the best solution.
3. Reviews and manages contractual obligations of the parties and provides continual review to ensure that all terms and conditions are met.
4. Prepares and disseminates information regarding contract status, compliance, modifications, etc.
5. Responsible for consultation and escalation to a service director, or contractual, business or CM positioning issues which are not solved satisfactorily by the project team in a timely manner.
6. Responsible for implementation of contract management processes.
7. Acts as the primary contact between the project team and/or business unit and Legal, ensuring that all legal and contractual matters are addressed efficiently and promptly .
8. Responsible for assigned Contract Management, project or business personnel adhering to company policies and procedures.
9. Responsible for informing the project team of the requirements of the contract and monitoring compliance.
10. Develops and integrates contract management tools, templates, methods and process .
11. Active contribution to development of the contract management function in the region.
12. Implement lessons learned or post-mortem contract analysis to ensure continued improvement
13. Assists/advises contractual negotiations. Prepares policy and procedure changes in response to new/revised laws and regulations.
14. Provides input and may develop curriculum and training materials. Provides formal training in domain expertise.
15. Manages contract / policy compliance. Effectively communicates customer's needs and requirements to the program team (customer advocate). Identifies contractual process improvements.
16. Manages contract change process and works with Operations management, Engineering, Finance and other disciplines to mitigate performance risk. Assists with the development of subcontract statements of work and flow-down of mandatory terms.
17. Responsible for the complete and timely review of assigned contracts; makes recommendations to accept or reject accordingly.
18. Monitors the project expenditures against the estimated cost and initiates any actions necessary to maintain or improve the profitability of each project.
19. Develops a sound customer relationship while protecting JCI's interest. Resolves open issues such as technical conflicts, disputes over contract language, resolution of monetary and delivery issues associated with customer changes, etc.
20. Assist with FSO duties and ITAR requirements to ensure compliance with all regulations.
21. Assists marketing and sales personnel in the pre-sales inquiry phase in an effort to secure a contract including participation in pre-award negotiation and as an information source in respect to contractual terms and conditions, delivery, manufacturing capability, equipment selection, cost, etc.

REQUIREMENTS:

Bachelors Degree in Business Administration.
Experience in developing and administering contracts management processes for a large database of varied customers.
Prefer post-award hands-on contract management experience.
Experience with day-to-day management of complex contracting arrangements.
Possess comprehensive knowledge of general corporate business practices, government and commercial contracting regulations and principles, subcontracting practices, and accounting and finance principles.
Must have ability to manage and organize large volumes of data and documents from multiple sources.

Able to resolve contracts and pricing issues.
Able to advise and interact with all levels of management.
Able to demonstrate excellent analytical and mathematical skills.
Excellent oral and written communication and negotiation skills.
Proficiency using Microsoft Office software, Email, Instant Messaging preferred.
Language skills: proficiency in English and Spanish (desirable)

Work Zone: São Paulo, Brazil

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12.1.

Gerente de Logística



Nosso cliente é uma empresa de grande porte do segmento de alimentos, em expansão de suas atividades no país.

Gerente de Logística (v677433)

Código da vaga:v677433
Nível hierárquico:Gerência
Local:Rio Grande do Sul / BR
Quantidade de vagas:1
Data de expiração:26 de Abril de 2013
Reportando-se para o Diretor de Operações, suas principais atribuições serão:

- Gerenciar todos os processos da expedição, armazenagem e transporte;
- Contratar transportadoras em todo o território nacional para atender a demanda da empresa;
- Realizar visitas a prestadores de serviços, avaliando instalações, equipamentos e serviços oferecidos;
- Planejar e acompanhar o orçamento anual da área;
- Manter relacionamento e nível de serviço com clientes, transportadores e equipe comercial.

Buscamos profissional com experiência em processos logísticos, de armazenagem e transportes, com prévia atuação no mercado de alimentos ou varejo.

Perfil pessoal de muita ética, comprometimento, capacidade analítica, poder de negociação.

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13.1.

Diretor Geral



Diretor Geral (v698922)

Código da vaga:v698922
Nível hierárquico:Diretoria
Local:Rio de Janeiro / BR
Quantidade de vagas:1
Data de expiração:05 de Abril de 2013
Colégio de Grande Porte do Interior do Rio de Janeiro contrata

Pré-requisitos:
Experiência na área

Atividades:
Assegurar o cumprimento da missão na empresa, estabelecendo estratégias operacionais, gerindo os recursos administrativo-financeiros, determinando a política de Recursos Humanos, coordenando as diretorias e os negócios da empresa. Representar a instituição em eventos, propor e implementar estratégias de Marketing, coordenar a elaboração do Plano de Ação Local (PAL) e participar do planejamento estratégico da unidade.

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14.1.

Marketing Manager



Our client is a world leader in the manufacture, distribution and service of electronic test tools, biomedical equipment and networking solutions.

Marketing Manager (v699462)

Código da vaga:v699462
Nível hierárquico:Gerência
Local:São Paulo / SP / BR
Quantidade de vagas:1
Data de expiração:06 de Abril de 2013
Responsibilities:
Participate and contribute to the strategic planning of the company bringing in relevant marketing inputs. (Will take part of this process in 2013);
Elaborate the marketing plan, analyzing, adjusting and approving the area's budget (start in September/October).(Will lead this process in 2013);
Guarantee that the marketing plan is implemented accordingly;
Budget management;

Work closely and in partnership with the Managing Director and the Sales area to deliver results on time;
Think a solution to improve sales leads generation, present and approve it, implement actions and measure results;
Plan, approve and implement: events, promotions and campaigns; web marketing plan; communication plan;
Present Products Solving Reports monthly, addressing solutions to improve results of product lines below performance;
Participate in the monthly forecast review (reviewing actions developed with the sales area, its cost and results);
Advance with the strategy for the MPP (medium price product), now an experimental line in the retail channel.
Experience and knowledge requested:
Candidates developed their careers in marketing functions, being the last 3 years in a leadership role in the area, in the industrial (B2B) sector;
Flexible to deal with subjects at different levels, becoming hands-on whenever his/her personal action is requested/needed. A doer who gets involved in the operation;
Maturity to work with constant changes;
Initiative. Gets involved and is accountable.
Academic background:
Bachelor degree in Engineering or Business Administration or Marketing;
Marketing major is mandatory.
Languages: Fluency in Portuguese and English mandatory.

Acesse http://pessoas.vagas.com.br/vagas/v699462
15.1.

Diretor de Operações Logísticas



Nosso cliente é uma empresa de grande porte do segmento de transportes.

Diretor de Operações Logísticas (v707095)

Código da vaga:v707095
Nível hierárquico:Diretoria
Local:Caxias do Sul / RS / BR
Quantidade de vagas:1
Data de expiração:19 de Abril de 2013
Reportando-se ao CEO, o profissional terá como principais responsabilidades:

- Gerenciar e acompanhar os resultados e indicadores das operações a nível Brasil;
- Planejar e gerenciar ações de melhoria da operação a nível Brasil;
- Realizar visitas de acompanhamento a clientes;
- Liderar projeto nacional de redução de custos da companhia;
- Responder pelos resultados de sua área de atuação.

Buscamos profissional com formação superior em Administração de Empresas, Engenharia ou áreas afins.

Experiência em posições de Gestão de Operações Senior em empresas do segmento de transportes, gestão de pessoas e proatividade são necessários.

Inglês fluente mandatório.Espanhol será considerado um diferencial.

Pacote atrativo de remuneração.

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16.1.

Office Manager



Office Services Manager Practice Segment Office Services Office Brazil The Firm Towers Watson is a leading global professional services company that helps organizations improve performance through effective people, financial and risk management. With 14,000 associates around the world, we offer solutions in the areas of employee benefit programs, talent and reward programs, and risk and capital management.

Office Manager (v703280)

Código da vaga:v703280
Nível hierárquico:Pleno
Local:São Paulo / SP / BR
Quantidade de vagas:1
Data de expiração:12 de Abril de 2013

The Business
Office Services coordinates across all internal constituencies to support and manage day-to-day functionality and broader company wide programs such as:
• Office facilities and environment
• Print/production, mail and purchasing
• Reception, concierge and conference/meeting support
• Business continuity
• Records management

It is also responsible for the ongoing administration and execution of corporate policies and programs in the partnership with business and corporate function leadership.

The Role
The Office Services function is responsible for providing the environment, processes, equipment, and resources that efficiently and effectively help associates meet client demands and the overall objectives of the organization. The Office Service Manager in Brazil will have management responsibilities for the Rio de Janeiro and Sao Paulo offices. Some travel will be required between the two offices.
Performance Objectives:

Excellence

Management Responsibilities
• As the manager of Office Services, ensure that appropriate staff, processes and tools are in place to support the efficient and effective delivery of the following services in the local office:
o Reception
o Conference/meeting room logistics
o Print, post and purchasing
o Facilities management
o Records management
o Business continuity
o Other shared services as required
• Manage office support resources in the local office, while limiting office operating costs and mitigating risks
• Provide management of local office support team; conduct team's goal setting, performance management, and professional development
• Build strong relationships with office leadership and corporate function colleagues to identify local business requirements, provide operational expertise and guidance, and develop support solutions that ensure the beneficial and cost effective use of local, regional or global resources
• Work collaboratively with local leadership and corporate function colleagues to meet support requirements, streamline processes, and ensure compliance with company policies and standards (e.g. branding, record management, etc) in the local office
• Leverage financial and analytical skills, including the ability to contribute to the development of budgets, and review financial reports to effectively manage the Office Services function in the office
• Strive for service excellence and process improvement. Work with the Office Services Regional Director to tailor and implement service metrics consistent with global or regional standards. Share standards and metrics with local business leaders as required.
• Champion initiatives that improve the firm's profitability and service levels, ensuring the effective and appropriate implementation in the local office.
• Be fully knowledgeable of Towers Watson policies and procedures; help ensure compliance by associates in the office through communication, education and local office protocols to promote the expected behaviors and practices.
• Advocate and role model Towers Watson value

Technical Responsibilities
• Leverage extensive knowledge and experience with Business Continuity, Records Management, Facilities Management, Vendor Management, Reception, and Print/Post/Purchasing functions
• Implement the firm's security and compliance standards, thereby reducing operational risks in the local office

Key Metrics
• Local Office Services cost management
• Office Services associate satisfaction and turnover
• Internal client satisfaction
• Delivery against service level targets for key processes

Key Working Relationships
• Managing Consultant or Office Lead
• Office leadership team
• Local corporate function colleagues
• Office Services associates

People
• Management of local Offices Services team members
• Management of Office Services staff in the Rio de Janeiro and Sao Paulo offices
The Requirements
Management Experience
• Solid experience of hands-on operations management of business support functions within a client-focused professional services environment
• Proven ability as a hands-on manager with skills to coach, train and motivate associates at various levels
• Customer service orientation; strong desire to deliver value-added support to external and internal clients
• Ability to create an environment of sound decision-making, ownership and accountability at all levels by communicating a clear stance on key issues
• Success in the development and implementation of Office Services processes, procedures and guidelines that drive efficiency and service excellence
• Strong written and verbal communication skills used in both English and Portuguese languages to effectively facilitate the understanding of a full range of views and develop support for business initiatives
• Recognized as a positive change agent in response to changing business dynamics and support requirements
• Proven strength in building positive working relationships with local/ divisional/regional colleagues
• Effective influencing skills and ability to assist key stakeholders in reaching satisfactory resolutions.

Other Requirements
• Proven analytical, organizational, and project management skills
• Demonstrated problem solving and decision making skills used to respond to the needs of diverse stakeholders
• Ability to travel for meetings, team initiatives or other project-related activities
• Proficiency in the use of technology (e.g., MS Office, HRIS)
• College/University degree preferred

Any unsolicited resumes/candidate profiles submitted through our web site or to personal e-mail accounts of employees of Towers Watson are considered property of Towers Watson and are not subject to payment of agency fees. In order to be an authorized Recruitment Agency/Search Firm for Towers Watson, any such agency must have an existing formal written agreement signed by an authorized Towers Watson recruiter and an active working relationship with the firm. Resumes must be submitted according to our candidate submission process, which includes being actively engaged on the particular search. Likewise, for our authorized Recruitment Agencies/Search Firms, if the candidate submission process is not followed, no agency fees will be paid by Towers Watson.

Towers Watson is an Affirmative Action/Equal Opportunity Employer, M/F/D/V

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17.2.

Diretor de TI



Empresa de médio porte no segmento de construção civil.

Diretor de TI (v709327)

Código da vaga:v709327
Nível hierárquico:Diretoria
Local:Rio de Janeiro / RJ / BR
Quantidade de vagas:1
Data de expiração:21 de Abril de 2013
Local: Barra da Tijuca/RJ

Requisitos:
Superior completo em Tecnologia da Informação ou áreas afins
Domínio de Rede de Telecomunicações; Administração de redes e Servidores; Sistema Integrado TOTVS (ERP); Inglês Avançado.

Responsabilidades:
Trabalhar com os demais Diretores, Gerentes e funcionários para avaliar e responder a necessidades de TI
• Gerenciar a equipe de TI
• Desenvolver implementar metas estratégicas para o setor,
• Supervisionar o desenvolvimento e a implementação de novas aplicações e alterações em sistemas informáticos existentes, além de pacotes de software.
• Responsável pela ordenação, aquisição, inventariação e disposição de hardware e software
• Servir como principal contato com fornecedores externos na geração de RFPs, licitações, contratos, acordos e outras interações fornecedores principais, Sistemas de Operações e Manutenção
• Manter a integridade e funcionamento contínuo da rede de TI, incluindo a
redes sem fio
• Assegurar o funcionamento contínuo de operações de missão crítica
• Manter a segurança e privacidade dos sistemas de informação, linhas de comunicação e equipamento.
Experiência comprovada de trabalho com ambientes Microsoft Windows, incluindo SQL Server e do Microsoft Exchange 2010, Internet Information Server e outras aplicações.

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